CONSULTEN

De taal naar een gezonder leven.

aangesloten bij

Aangesloten bij: 

Hoe ziet een consult eruit?

Praktische informatie consulten

Na het maken van een afspraak

Je ontvangt per mail een vragenlijst. In deze vragenlijst wordt ingegaan op je klachten, medische geschiedenis, wat je aan medicijnen en voedingssupplementen gebruikt.
Plus wat je huidige voedingspatroon is.
Deze vragenlijst wordt online en volledig beveiligd opgeslagen. Alleen ik heb er toegang toe.

Bij het invullen en opslaan van de online vragenlijst stem je in met de privacy regelement.
Lees dit privacy regelement hier.
Lees ook de algemene voorwaarden.



De eerste afspraak

Tijdens dit consult zal ik samen met jou aan de hand van de ingevulde vragenlijst kijken waar je lichaam knelpunten ondervind.

Op basis van de bouwstoffen voor de processen die bij jou uit balans zijn leg ik je uit welke voedingsgroepen van belang is voor verbetering en herstel. Met natuurlijk ook de achterliggende reden. Verder  gaan we kijken naar welke gerechten je dan kunt nuttigen voor je ontbijt, je lunch of je avondeten. En hoe je dit aanpakt.

Mogelijk krijg je nog aanvullende vragenlijsten of testen mee om in te vullen of uit te voeren. Om zo meer gegevens te verkrijgen hoe jouw lichaam en gezondheid er voor staat.


Vervolgafspraken

Bij de start van ons gezamenlijke traject, zullen de afspraken in het begin frequenter zijn. Juist in het begin is goed om intensief met elkaar uit te wisselen hoe het gaat met de aanpassingen. De informatie van jouw ervaringen geven mij informatie over hoe het lichaam wel of niet werkt, of juist onverwachte paden inslaat. Deze informatie en feiten, helpen mij om nog beter de behandeling op jou en jouw lichaam te kunnen afstemmen.


Afrekenen

De consulten worden bijvoorkeur direct na het consult afgerekend per pin of eventueel contant.

Zo nodig kan ook de factuur dezelfde dag via Ideal worden betaald via de betaallink op de elektronische factuur (pdf).

In het kort

Afrekenen direct na het consult per pin of evt. contant.

De toegestuurde factuur per mail, kan bij de zorgverzekeraar ingediend worden.

Afspraken/consulten kunnen per mail, whatsapp, sms en mobiel worden afgezegd > 24 uur.

Afspraken/consulten < 24 uur worden volledig in rekening gebracht.

Bovenstaande geldt alleen voor de consulten. De supplementen, boeken komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Mogelijke vergoedingen voor de consulten

Als orthomoleculair diëtist & kPNI-therapeut ben ik aangesloten bij de beroepsvereniging Maatschappij ter Bevordering van de Orthomoleculaire Geneeskunde (verder MBOG) onder:

- licentie 854 TL (en ook KAB)



Hierdoor is het mogelijk dat je in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding van het consult bij je zorgverzekering. Deze kan vanuit je aanvullende pakket vergoed worden.
Bekijk hiervoor zelf je polisvoorwaarden van je eigen zorgverzekering. 


Kijk op deze pagina kun je een indicatie krijgen van de eventuele vergoeding. Hieraan kun je geen rechten ontlenen.


Er is geen vergoeding  mogelijk voor dieetadvisering vanuit de basisverzekering en de aanvullende verzekering. In 2012 heb ik besloten om af te zien van het aangaan van contracten met de zorgverzekeraars voor de dieetadvisering.



Tarieven *

Eerste consult van 60 - 90 min. - € 120,-

Vervolgconsult van 45 - 60 min. -  € 80,-

Vervolgconsult van 15 - 30 min. -   € 40,-

In de tarieven zijn verwerkt eventuele extra tussentijdse korte contacten per mail, whatsapp, sms of mobiel. Alleen persoonlijke contacten worden in rekening gebracht. Tenzij vooraf door mij is aangegeven dat er een consult in rekening wordt gebracht i.v.m. de tijd, energie en aandacht het van mij vraagt.

*  Extra tijd wordt naar rato verrekend.

Logo beroepsvereniging

Orthomoleculaire geneeswijze vergoed?

Vanuit de aanvullende zorgverzekering kan de orthomoleculaire geneeswijze gedeeltelijk vergoed worden.

Het is belangrijk om zelf te checken wat het totaal bedrag per kalenderjaar is voor jou. Plus ook welke andere extra voorwaarden jouw zorgverzekeraar heeft voor de vergoeding.

Waarneming


Bij ziekte, vakantie of andere omstandigheden waarbij ik niet in staat ben om u te woord te staan of de behandeling voort te zetten wordt dit overgenomen door een collega. Dit is op de achtergrond geregeld.

Zij zal dan contact met u opnemen indien nodig. Ook zal zij de beschikking krijgen over en inzage in uw cliëntendossier.